De resultaten van de cliëntenraadplegingen laten zien dat Van Neynsel over het algemeen hoog wordt gewaardeerd door haar cliënten en vertegenwoordigers van de bewoners. Er is een sterke tevredenheid over de aandacht en zorg van de medewerkers, de kwaliteit van de verpleging en de mate waarin cliënten zich gehoord voelen. Natuurlijk zijn er ook gebieden waarop verbetering mogelijk is, zoals de flexibiliteit in zorgplanning en de communicatie. We gebruiken deze feedback om de zorgverlening verder te optimaliseren en de tevredenheid onder de cliënten in de komende jaren verder te verhogen.
Concrete vervolgstappen die zijn genomen op basis van de uitkomsten zijn:
1. Analyse met lokale cliëntenraden en uitzetten van lokale acties.
2. Aanpak versterking van communicatie tussen zorgverleners en cliënten door:
- aanpassen informatievoorziening door Zorgbemiddeling en locaties voorafgaand aan de verhuizing naar Van Neynsel door middel van gezamenlijk huisbezoek en afspraken wie wanneer wat doet in informatievoorziening;
- opstarten van project ‘Samenspel’ waarbij meer explicieter vorm wordt gegeven aan het samenspel tussen het sociale netwerk van de bewoner, de bewoner zelf en de professionele zorg en begeleiding; en
- selectie van nieuw zorgdossier dat beter aansluit bij onze visie op kwaliteit van leven.