In 2022 is meer aandacht besteed aan het onboardings-proces en de analyse van de exitgesprekken met als doel het binden en boeien van medewerkers.
HR-processen t.a.v. de in, door en uitstroom worden gevolgd via data en data-analyse. Op deze manier kunnen we tijdig verbeteringen aanbrengen in processen, pro actiever signaleren welke ontwikkelingen zich voordoen en de effectiviteit van maatregelen meten en waar nodig bijstellen.
Begin 2023 heeft een onderzoek naar werkbeleving plaatsgevonden. Het goede nieuws is; alle medewerkers zijn overwegend positief over werken bij Van Neynsel, binnen de locatie en binnen het team. Daar zijn wij trots op!
De zogenaamde employer Net Promoter Score (eNPS) is een belangrijke graadmeter die aangeeft in hoeverre medewerkers de organisatie aanbevelen. De medewerkers van Van Neynsel behaalden hier een score van 42, wat betekent dat men de organisatie graag aanbeveelt en een cijfer 8 geeft.
Verder is onderzocht wat medewerkers gemiddeld genomen het belangrijkste vinden in het werk, wat motiveert en wat de belangrijke waarden zijn. Ook is gevraagd hoe tevreden medewerkers zijn op deze onderdelen. De volgende drijfveren vinden medewerkers binnen Van Neynsel het meest belangrijk:
1. Relatie met collega’s2. Werk-privébalans 3. Waardering 4. Intrinsieke motivatie 5. Diversiteit en inclusie
Met name het werken met je collega’s vinden de meeste medewerkers erg belangrijk en daar is men het meest tevreden over. De ervaren waardering en de werk-privébalans (werkdruk) zijn aandachtspunten, maar men is hier wel positief over. Onze resultaten sluiten aan bij het landelijke beeld dat binnen onze sector sprake is van werkdruk maar de passie voor het vak enorm groot is.